Spierpijn voorkomen doe je zo:

spierpijn voorkomen

Spierpijn voorkomen doe je zo:

Voor veel mensen, die veel trainen in welke sportvorm dan ook, is spierpijn voorkomen soms eerder een droom dan echt realiteit. Maar is spierpijn te voorkomen? En zijn er dingen, die je kunt proberen om spierpijn te verminderen? In deze blog gaan wij je op deze vragen antwoorden proberen te geven, zodat jij straks wie weet wel veel minder spierpijn zult hebben.

Meer hierover lees je hieronder:

Wil je spierpijn voorkomen? Ontdek wat spierpijn exact inhoudt

Wil je spierpijn voorkomen? Dan is het ook belangrijk om te weten wat spierpijn exact inhoudt. En wanneer het precies optreedt. Spierpijn is op zichzelf een soort beschadiging, of ontsteking die ontstaat door sporten en in sommige gevallen zelfs wel eens door ziekte.

Spierpijn treedt het snelste op wanneer je een bepaalde spiergroep niet vaak gebruikt. En ze ineens gaat gebruiken met bijvoorbeeld het trainen in de sportschool. Door het intensief trainen ontstaan er kleine beschadigingen in de spiervezels. Heb je minder hard getraind? Dan kan het zijn, dat er enkel een gevoel van stijfheid ontstaat. Vaak ontstaat spierpijn over het algemeen na 24 of 48 uur.

Maar spierpijn voorkomen? Je hebt nooit helemaal de volledige garantie, dat spierpijn in zijn geheel is te voorkomen. Wel is het zo, dat je niet over je eigengrenzen heen moet gaan helemaal niet met intensief trainen. En daarnaast kun je bijvoorbeeld: bepaalde voedingsschema’s aanhouden, waardoor je lichaam voldoende brandstoffen binnenkrijgt om sneller te herstellen van spierpijn. Een veel gebruikt middel hiervoor is iets wat eiwitrijk is, zoals: eieren en kipfilét.

Toch kiezen veel sporters voor een eiwit shake dit helpt het bevorderen van spierherstel, na afloop van een training. Ook kun je eens een massage gun proberen om je spieren na de training een fijne massage te geven.

Spierpijn voorkomen? Probeer eens een massage gun

Een massage gun, is zoals het woord al zegt een apparaat die verschillende standen en opzetstukken heeft om belaste spieren een massage te geven. Deze zogeheten massagepistolen worden in de sportwereld steeds omarmt. Het neemt nooit het werk van een therapeut in zijn geheel weg, maar als je er geen eentje tot je beschikking hebt, is dit een prima alternatief wanneer je spierpijn voorkomen wil.

Het is daarnaast ook makkelijk mee te nemen, omdat het wordt geleverd in een soort case. Zodat je hem altijd bij de hand hebt. En het opladen ervan, is ook geen probleem, aangezien er altijd een lader wordt meegeleverd.

Het enige wat dan nog rest, is het masseren van je spieren, dus probeer het eens uit! En wie weet heb jij straks wel minder spierpijn!

 

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.